Pages

Tuesday, June 10, 2014

Harley Davidson keluarkan motosikal khas untuk wanita



MINAT yang semakin meningkat dalam kalangan wanita terhadap aktiviti permotoran menyebabkan Harley Davidson mengeluarkan motosikal khusus untuk golongan itu. - Agensi


WISCONSIN - Pengeluar motosikal berkuasa tinggi terkenal, Harley Davidson melancarkan dua rekaan motosikal berkuasa tinggi baharu khusus untuk wanita yang kini didapati semakin meminati aktiviti permotoran.
Idea berkenaan tercetus selepas golongan wanita meminta agar motosikal khas untuk kaum Hawa turut dikeluarkan di pasaran berikutan sebelum ini hanya motosikal yang memiliki rekaan untuk golongan lelaki sahaja dijual.
Motosikal jenis Street 500 dan Street 750 merupakan keluaran terkini yang memiliki ciri-ciri lebih feminin seperti tangki minyak yang bersaiz sederhana berbanding biasa serta bahagian pemegang dan pedal kaki yang lebih kecil.
Bahagian tempat duduk juga turut diberikan perincian khusus bagi memberikan lebih keselesaan kepada wanita dengan paras yang lebih rendah berbanding biasa.
Hasil rekaan baharu itu, pihak Harley Davidson kini menerima peningkatan jumlah jualan sebanyak 30 peratus terhadap produk terbabit di Amerika Syarikat. - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0610&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_03.htm#ixzz34CpPdcsY 
Hakcipta terpelihara 

No comments: