Pages

Saturday, November 16, 2013

Hanya minum Coca-cola sejak remaja


Pero Ajtman minum Coca-Cola bagi menggantikan minuman alkohol. - AGENSI
ZAGREB 15 Nov. - Janji seorang anak kepada mendiang ibunya supaya dia tidak lagi mengambil minuman keras membuatkan seorang lelaki Croatia memilih untuk hanya minum minuman berkarbonat, Coca-Cola sejak empat dekad lalu.
Menurut Pero Ajtman, 75, dari kampung Karanac, dia memilih Coca-Cola bagi menggantikan minuman beralkohol.
''Ibu saya tidak suka saya minum arak semasa saya remaja apatah lagi dia seorang yang kuat pegangan agamanya.
''Dia membuatkan saya berjanji untuk tidak minum arak lagi dan saya memilih Coca-Cola untuk menggantikannya,'' katanya.
Ajtman yang mengaku ketagihan minuman berkarbonat itu berkata, dia minum beberapa gelas Coca-cola setiap hari.
''Saya akan minum segelas Coca-Cola pada waktu pagi, sebelum dan selepas makan tengah hari, makan malam serta sebelum tidur.
''Saya tidak akan minum minuman lain daripada Coca-Cola,'' tegas lelaki itu.
Doktor menasihatkannya supaya mengurangkan minum minuman berkarbonat secara kerap kerana kandungan gulanya yang banyak boleh merosakkan kesihatan.
Bagaimanapun, kata lelaki itu, dia masih belum mengalami sebarang masalah serius ekoran minum minuman tersebut dan akan terus meminum Coca-cola sehingga dia mati. - AGENSI


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20131116/lu_05/Hanya-minum-Coca-cola-sejak-remaja#ixzz2kmMzuOve
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: