Pages

Friday, October 25, 2013

Steroid ubah wanita menjadi lelaki


Candice Armstrong (kiri) sebelum mengambil steroid dan (kanan) selepas mengambil dadah tersebut. - Agensi
LONDON 24 Okt. - Kebiasaannya artis lelaki Hollywood dan ahli bina badan akan menggunakan steroid untuk menjadikan tubuh mereka kelihatan sasa.
Namun, pengambilan bahan tersebut secara berlebihan boleh memberi kesan sampingan yang serius kepada kesihatan badan seseorang, rambut dan boleh menyebabkan kerosakan hati.
Itu yang terjadi di Britain apabila seorang wanita yang dahulunya cantik dan berbadan langsing, kini bertukar menjadi ‘lelaki’ dengan memiliki tubuh yang sasa selepas mengambil steroid untuk membesarkan tubuhnya.
Candice Armstrong, 28, berasal dari Walthamstow berkata, dia tidak berniat untuk menjadi seperti lelaki apabila mula mengambil steroid, tetapi semuanya terlewat untuk dia berhenti menggunakan dadah itu.
Armstrong berkata, pengambilan steroid itu memberi kesan terhadap otot badan, muka, rambut serta alat sulitnya.
Bekas pelayan bar itu berkata, dia tidak merancang untuk menjadi sedemikian dengan memiliki tangan yang besar, bahu luas dan pinggul yang kecil.
“Tubuh badan saya kini tidak ubah seperti seorang lelaki," katanya.
Menurut Armstrong, penggunaan steroid lebih banyak memberi keburukan berbanding kebaikan selepas apa yang terjadi kepada dirinya. - AGENSI


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Luar_Negara/20131025/lu_06/Steroid-ubah-wanita-menjadi-lelaki#ixzz2ijj0nmwl
© Utusan Melayu (M) Bhd 

No comments: