Pages

Tuesday, April 23, 2013

Oblivion ungguli carta pecah panggung




GAMBAR yang disiarkan studio Universal Pictures menunjukkan Olga Kurylenko (kiri) dan Tom Cruise dalam satu adegan filem Oblivion.


LOS ANGELES - Filem sains fiksyen, Oblivion mengungguli carta filem pecah panggung di Amerika Utara pada hujung minggu lalu apabila meraih kutipan tiket sekitar AS$38.2 juta (RM116.5 juta), menurut industri perfileman kelmarin.
Filem dibintangi aktor Tom Cruise itu yang mengisahkan keadaan bumi pada masa hadapan yang telah berubah atmosfera akibat ketamakan manusia.
Agensi yang mengumpul jumlah kutipan tiket, Exhibitor Relations berkata, Oblivion berjaya mengetepikan pendahulu carta minggu lepas, filem 42 di tempat kedua.
Ia memperoleh kutipan sebanyak AS$18 juta (RM54.9 juta).
Berada di tempat ketiga adalah filem animasi The Croods yang meraih kutipan sebanyak AS$9.5 juta (RM29 juta), diikuti siri kelima filem Scary Movie di tempat keempat dengan kutipan AS$6.3 juta (RM19.2 juta).
Sementara itu, filem aksi G.I. Joe: Retaliation berada di tempat kelima dengan meraih kutipan sebanyak AS$5.8 juta (RM17.7 juta). - Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2013&dt=0423&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_09.htm#ixzz2RElAjUls 
Hakcipta terpelihara 

No comments: