Pages

Saturday, February 9, 2013

Budak 9 Tahun Dimandulkan

Budak 9 Tahun DimandulkanMexico – Budak perempuan berusia sembilan tahun yang mengejutkan dunia apabila menjadi ibu termuda dengan melahirkan bayi bulan lepas, dilaporkan telah menjalani kaedah pemandulan oleh doktor yang menyambut kelahiran bayi itu tanpa pengetahuan ibunya.
Kanak-kanak itu, Dafne tidak akan dapat mempunyai anak lagi selepas ini.
Susulan itu, ibunya telah melaporkan kejadian itu kepada suruhan jaya hak asasi manusia, dan kini hospital terbabit iaitu Hospital Zoquipan di Guadalajara akan disiasat.
Selain isu tersebut, pihak berkuasa juga kini sedang menjalankan siasatan selepas tarikh pendaftaran kelahiran Dafne meragukan kerana pendaftaran itu hanya dilakukan pada 2011.
Ini kerana berdasarkan susuk badannya, dia tidak kelihatan seperti budak berusia sembilan tahun tetapi lebih kepada remaja berusia 15 tahun.
Dia melahirkan bayi perempuan seberat 2.7 kilogram pada 27 Januari lalu melalui kaedah pembedahan di Hospital Zoquipan.
Dafne tidak mengetahui dia mengandung sehinggalah kandungannya berusia tujuh bulan.
Dalam pada itu, satu ujian DNA juga akan dilakukan bagi menentukan bapa kepada bayi berkenaan.
Polis sebelum ini mengesyaki remaja berusia 17 tahun sebagai bapa bayi tersebut namun kini terdapat dakwaan bahawa bapa tiri Dafne berkemungkinan besar merupakan bapa kepada bayi itu.
Ia susulan dakwaan bahawa lelaki itu sering mendera Dafne dan jiran juga pernah menyaksikan mereka mandi bersama-sama.
Manakala media tempatan pula melaporkan ibu Dafne berkerja sebagai pelacur dan cuba melatih anak perempuannya untuk terlibat dengan industri seks berkenaan.
Malah ibunya itu dikatakan menghidap AIDS dan telah menjangkiti Dafne, sekali gus menyebabkan bayi itu juga berkemungkinan dijangkiti penyakit berkenaan.
Iklan Teks: 

No comments: