Pages

Saturday, January 19, 2013

Misteri Serangan Hujan Cacing

Pada tahun 2007, dua orang pegawai polis dari Jennings, Florida Amerika Syarikat telah berhadapan dengan satu situasi mencemaskan. Pada hari kejadian, kedua-dua pegawai tersebut iaitu Eleanor Beal dan Martha Amie dikejutkan dengan satu fenomena hujan cacing sewaktu melakukan rondaan disebatang jalan.


Menurut saksi pertama, Beal, gara-gara kemunculan hujan aneh itu, dia terpaksa menghentikan kenderaan yang dipandunya secara mengejut sekaligus menimbulkan rasa panik seketika.

Ingin melihat apa sebenarnya yang berlaku, dia dan rakannya bertindak keluar daripada kenderaan yang mereka naiki.

Sebaik keluar, dua orang pegawai polis berkenaan cuba mendongak ke atas. Didapati, terdapat beribu-ribu ekor cacing sedang jatuh dari langit. Begitu juga di kawasan sekitar, turut dipenuhi dengan hidupan tersebut.

Menurut saksi kedua, Amie, semua cacing berkenaan menunjukkan reaksi seperti terkejut tetapi kembali normal selepas beberapa ketika. Ada juga yang telah mati, malah sesetengahnya masih bergumpal antara satu sama lain.

Persoalannya, bagaimana fenomena aneh ini boleh terjadi?

Mengikut laporan sebuah portal berita online WAFB, sehingga hari ini, misteri kejadian hujan tersebut masih belum terungkai sepenuhnya kerana tiada kajian lanjut dilakukan oleh penyelidik-penyelidik tempatan mahupun antarabangsa.

Ekoran dari itu, sesetengah penduduk tempatan mengemukakan beberapa tanggapan mengenai kewujudan fenomena tersebut. Keba-nyakan daripada mereka mendakwa kemunculan hujan pelik itu mempunyai kaitan dengan sebuah lokasi yang terletak kira-kira lima kilometer dari tempat kejadian. Lokasi yang dimaksudkan adalah Lacassine Bayou yang mana dilaporkan beribu-ribu ekor cacing turut dijumpai.

-Sentiasapanas.blogspot.com

No comments: