Pages

Tuesday, October 16, 2012

SELAMATKAN DIRIMU DARI RIBA

Dalam buku Historic Crities of the Islamic World, karangan Clifford Edmond (2007) menyebut bahawa kerajaan Turki Uthmaniyah telah menjalinkan hubungan kewangan dengan satu keluarga elit Yahudi dalam urusan perbankan, iaitu keluarga Alvaro Mendez dari Sepanyol. Bank kepunyaan Mendes ini telah menaja banyak projek kerajaan Turki Uthmaniyah sejak 1588.

Kerajaan Islam Turki Uthmaniyah yang berpegang kepada hukum syarak telah melakukan kesilapan pada 1854 dengan menerima pakai sistem riba. Pinjaman berjumlah 8 juta pound sterling itu mewajipkan kerajaan Turki Uthmaniyah membayar bunga sebanyak 10 peratus dalam tempoh setahun. Dengan ini, wajarlah Allah SWT memberikan bala dengan menjatuhkan empayar Islam Turki Uthmaniyah yang telah ingkar dengan ajaran Islam, ditangan diktator Yahudi (juga ahli Freemason) Mustapa Kamal Atarturk pada 1922.

jadikan kisah ini pengajaran,jika mana-mana kerajaan islam yang buat sama macam kerajaan Uthmaniah ini,hubungan ekonomi dengan yahudi ,sistem riba berleluasa dan menjadika yahudi sebagai penasihat ekonomi maka tunggulah saat kehancurannya

...Nur Shuana...

No comments: