Pages

Wednesday, April 25, 2012

Berlusconi digelar ‘ketua segala ketua’

myMetro | Berlusconi digelar ‘ketua segala ketua’:


pix_middle
MILAN: Bekas Perdana Menteri Itali, Silvio Berlusconi dirujuk sebagai ‘ketua segala ketua’ oleh gadis panggung keturunan separuh Inggeris yang dituduh merekrut pelacur untuk parti bunga-bunganya.
Istilah itu yang biasa digunakan untuk ketua mafia itu, digunakan Nicole Minetti, pengacara televisyen yang menjadi ahli politik dan dibicarakan kerana mendapatkan pelacur kelas atasan untuk bekas perdana menteri Itali itu. 
Nicole juga memberitahu rakannya, terdapat ‘lima kategori wanita’ yang menghadiri parti Berlusconi, dalam salah satu daripada 50,000 perbualan yang dipintas dan dirakam pendakwa raya dalam tempoh tujuh bulan.

Selepas mengundang seorang rakan untuk menghadiri satu parti di rumah agam Berlusconi dekat Milan, Nicole yang turut merujuk kepada taikun media berusia 75 tahun itu sebagai ‘cinta hidupku’ didakwa berkata, adalah penting untuk wanita muda berkenaan dimaklumkan mengenai apa yang berlaku di parti itu.

“Kamu akan melihat keadaan yang terdesak,” katanya kepada seorang wanita, Melania Tumini, merujuk kepada keadaan model dan bakal aktres bersaing untuk mendapatkan perhatian Berlusconi.

Dalam satu lagi panggilan, penari, Lisa Barizonte memberitahu Nicole bahawa dia akan membawa pakaian seragam gurunya untuk dipakai dalam satu daripada parti itu.

“Saya akan bawa tali pinggang cerut serta cermin mata dan apabila saya tanggalkan semuanya, hanya pakaian dalam seksi yang tinggal,” kata Nicole, menurut rakaman audio itu.

Panggilan telefon itu adalah sebahagian besar bukti yang digunakan pendakwa raya terhadap bekas perdana menteri itu dalam perbicaraan di Milan. Berlusconi menghadapi tuduhan menyalahgunakan kuasa dan membayar khidmat seks kepada penari kelab malam yang didakwa melacur ketika dia masih di bawah umur.

Berlusconi minggu lalu mendakwa dia menganjurkan majlis jamuan istimewa untuk wanita muda yang secara semula jadinya gemar menarik perhatian.


Bagaimanapun, Karima El Mahroug penari kelahiran Maghribi yang berusia 17 tahun ketika itu, berkata, Berlusconi sangat bimbang jika usianya yang sebenar diketahui.
Membayar gadis di bawah umur 18 tahun untuk khidmat seks adalah jenayah di Itali.

Karima yang juga dikenali dengan gelaran ‘Ruby si pencuri hati,’ mendakwa perdana menteri itu bersedia membayarnya 47,000 euro (RM235,000) seminggu untuk menutup mulut. - DT

No comments: