Pages

Friday, January 20, 2012

Lari bimbang dijual ibu tiri

AMPANG: Seorang remaja perempuan berusia 16 tahun yang tidak sanggup lagi dipukul dan didera bapa serta ibu tirinya selama lebih dua bulan nekad melarikan diri dari rumah, kelmarin.
Pelajar terbabit membuat laporan polis selepas keluar dari rumah bapa dan ibu tirinya itu di Pandan Indah, di sini, kerana takut didera.

Difahamkan, mangsa nekad melarikan diri selepas diugut bunuh dan mahu dijual ibu tirinya yang tidak mahu mangsa keluar dari rumah ketika mereka tiada.

Sumber berkata, mangsa yang takut menerima ugutan terbabit melarikan diri dan pergi ke balai polis berhampiran untuk meminta bantuan.

Beliau berkata, dalam kejadian terbaru petang kelmarin, mangsa yang baru pulang ke rumahnya selepas tamat waktu persekolahan terserempak bapanya yang memberitahu supaya dia tidak keluar rumah jika tidak mahu dibunuh dan dijual ibu tirinya.

“Mangsa yang takut dengan ugutan itu melarikan diri selepas menyedari bapa dan ibu tirinya itu tiada di rumah.


“Dia membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya. Dalam laporannya mangsa mendakwa sering menjadi mangsa dera sejak lebih dua bulan lalu,” katanya.

Menurutnya, mangsa mendakwa sering dipukul, ditendang, malah bajunya pernah dikoyakkan ibu tirinya.

“Mangsa juga memberitahu dipukul di kepala, badan dan kaki dengan pelbagai cara. Dia pernah dihentak dengan topi keledar milik bapanya hingga berdarah.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.

No comments: