Pages

Wednesday, November 16, 2011

'Dia bukan suami saya'

Kosmo! Online - Negara:



HO (kanan) dan Michael menunjukkan gambar Keng Hong kepada pemberita pada sidang media di Kuala Lumpur baru-baru ini.


KUALA LUMPUR - Seorang wanita memohon pihak berkuasa berbuat sesuatu terhadap empat ah long yang kini memaksanya membayar hutang seorang lelaki yang menyewa rumahnya dan mendakwa dia adalah isterinya.

"Saya cuma menyewakan rumah kedai saya di Seri Kembangan, Selangor kepada lelaki itu yang dikenali sebagai Mei Keng Chong, 39, sejak tiga bulan lalu dan tidak pernah mengenalinya sebelum ini.

"Dia cuma membayar sewa satu kali sahaja dan terus menghilang sehingga hari ini. Tiba-tiba saya dikejutkan dengan panggilan ah long yang mengatakan 'suami' saya itu telah membuat pinjaman dan minta saya bayar segera," kata wanita itu yang mahu dikenali sebagai Ho.

Menurut Ho, akibat perbuatan Keng Cheong, rumahnya pernah beberapa kali disimbah cat merah selain edaran poster yang memintanya menjelaskan hutang lelaki itu.

"Saya dan suami saya kini hidup dalam ketakutan kerana kumpulan ah long itu sering menghubungi kami tanpa mengira waktu.

"Berapa banyak yang dia berhutang saya pun tidak tahu dan tidak mahu tahu kerana saya bukan isterinya malah tidak pernah kenal siapa dia," katanya pada sidang media di pejabat Pengerusi Biro Pengaduan dan Perkhidmatan Awam MCA, Michael Chong di Jalan Ampang di sini baru-baru ini.


'via Blog this'

No comments: