Pages

Wednesday, October 12, 2011

Wanita adu dikasari Hai’a

MADINA: Seorang wanita Saudi mendakwa diserang dan disoalsiasat secara kasar oleh anggota pencegah maksiat dalam satu kes kesilapan identiti.

Dia berkata demikian selepas membuat aduan mengenai kejadian itu kepada Persatuan Kebangsaan Untuk Hak Asasi (NSHR) cawangan Madinah.


“Saya masih terkejut dengan apa yang terjadi. Ia berlaku tiba-tiba dan terlalu pantas,” kata MN Al-Shammari sambil menunjuk tempat kejadian kepada wartawan.

Menurutnya, anggota pasukan pencegah maksiat itu atau lebih dikenali sebagai Hai’a, tidak memberinya peluang untuk membuat penjelasan.


“Saya menyangka mereka pencuri yang cuba merompak saya dan bapa saudara saya. Tetapi kemudian saya terlihat lambang Hai’a pada kenderaan mereka,” katanya.


Dia bertegas mahu membawa kes berkenaan ke pihak atasan, lebih-lebih lagi selepas mendapat jaminan daripada Emir Madinah, Putera Abdul Aziz Bin Majuid yang berjanji untuk membuat tindakan susulan. - SG

myMetro | Wanita adu dikasari Hai’a:

'via Blog this'

No comments: