Pages

Saturday, July 30, 2011

Isteri tak tahu suami maut

Mangsa nahas bas belum sedar diri 
BAGAN SERAI: Seorang daripada dua mangsa yang parah dalam nahas bas ekspres dirempuh treler dekat sini, kelmarin, Fauziah Md Mokhtar, 24, belum mengetahui kematian suami, Konstabel Abdul Shahreer Abu Hasan, 23, dan bayi mereka, Mohamad Fariz Daniel, 2, kerana masih koma.
Abangnya, Fauzi, 25, berkata adiknya masih tidak sedarkan diri kerana kecederaan di kepala serta bahagian otak berikutan kemalangan berkenaan dan kini ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Taiping (HT).
“Kerana keadaannya itu, dia belum mengetahui suami dan bayinya sudah meninggal dunia,” katanya ketika dihubungi, semalam. Fauziah berasal dari Kampung Padang Setol, Kuala Nerang, Kedah. 

Nahas kira-kira jam 12.25 pagi di Kilometer 201.5, Lebuh Raya Utara-Selatan, berhampiran Plaza Tol Bukit Merah itu menyebabkan Abdul Shahreer yang bertugas sebagai anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) di Batalion 5, Simpang Renggam, Johor dan Mohamad Fariz maut selepas mereka terpelanting keluar sebaik bas ekspres dinaiki dirempuh treler gula yang terbabas ke laluan bertentangan. 

Pemandu treler, A Yogeswara Rao, 25, dan kelindannya, K Supramaniam, 30, turut terbunuh dalam kejadian itu. 

Kemalangan turut menyebabkan lima penumpang bas ekspres cedera termasuk dua parah, manakala 25 lagi cedera ringan. 
Selain Fauziah, seorang lagi yang parah ialah pemandu bas ekspres, Mohamad Azizi Baharin, 25. 
http://www.bharian.com.my

No comments: