Pages

Thursday, June 16, 2011

Saida tetap mahu bercerai

KUALA LUMPUR – Siti Nursaida Tarudin, kakak penyanyi tersohor Datuk Siti Nurhaliza, meminta maaf kepada Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam kerana menolak pelawaan umrah oleh suami dan tetap dengan keputusannya mahu bercerai.
“Saya minta maaf, saya bukan nak hal ini berpanjangan tapi saya juga tidak mahu ia berlaku. Saya tetap dengan keputusan saya (cerai),” kata bekas peserta Akademi Fantasia 6 itu kepada Hakim Syarie Mohd. Suhaily Rosdi.
Saida, 35, selaku plaintif membuat permohonan cerai mengikut Seksyen 47 Akta Undang-Undang Keluarga Islam 1984 pada 6 Oktober tahun lalu dan menamakan suaminya, Mohd. Ghazali Yahya Fikri selaku defendan kes.
Terdahulu, peguam syarie Amli Embong yang mewakili Mohd. Ghazali memaklumkan anak guamnya tidak dapat hadir pada prosiding semalam kerana ibunya baru meninggal dunia pada 4 Jun lalu.
Kosmo! Online - Negara

No comments: