Pages

Wednesday, June 1, 2011

Penceroboh jatuh kondo



TINGGI...kondominium tempat suspek terjatuh di Damansara Damai, semalam.
TINGGI...kondominium tempat suspek terjatuh di Damansara Damai, semalam.


PETALING JAYA: Seorang lelaki yang menceroboh masuk sebuah kondominium di Damansara Damai, di sini, maut selepas terjatuh dari tingkat lapan ketika cuba melarikan diri, pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 6.40 pagi itu, penghuni kondominium berkenaan yang berusia 22 tahun terkejut selepas terdengar bunyi orang cuba memecahkan pintu rumahnya sebelum menghubungi polis.

Timbalan Ketua Polis Petaling Jaya, Superintendan Meor Hamdan Meor Mohamad, berkata pihaknya yang menerima maklumat menghantar sebuah kereta peronda polis bagi menjalankan siasatan dan tiba di rumah mangsa kira-kira jam 6.50 pagi.

Menurutnya, sebaik diperiksa didapati jeriji besi dan pintu rumah berkenaan berkunci.

“Polis yang membuat pemeriksaan lanjut terlihat mangsa berlumuran darah cuba keluar dari tingkap tandas sebelum mereka memecahkan jeriji besi dan pintu rumah berkenaan bagi menyelamatkan mangsa.


“Mangsa yang diselamatkan memberitahu suspek masih berada di dalam rumahnya dan bersenjatakan sebilah pisau yang digunakan untuk mencederakan mangsa,” katanya.

Meor Hamdan berkata, polis memecahkan pintu rumah dan mencari suspek di dalamnya, namun gagal.

“Bagaimanapun pihaknya menerima maklumat daripada pengawal keselamatan kondominium itu yang memberitahu ada orang terjatuh dan mati di tempat kejadian.

“Kes disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan (KK) dan kematian suspek diklasifikasikan sebagai mati mengejut (SDR),” katanya.myMetro | Penceroboh jatuh kondo

No comments: