Pages

Friday, January 7, 2011

Pemandu cedera treler rempuh bangunan lama


KEADAAN treler yang remuk teruk selepas terbabas dan merempuh tiga kedai di Jalan Kuala Kangsar, Chemor, hari ini. Dalam kejadian itu, pemandu treler, Mat Lazim Osman, 51, yang berasal dari Kampung Tunku Husin, Manjoi mengalami cedera ringan dan kini dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun, Ipoh. - Foto Ikhwan Munir

IPOH: Seorang lelaki cedera selepas treler dipandunya merempuh bangunan lama menempatkan deretan kedai dan ditimpa konkrit simen bangunan itu dalam kejadian di Jalan Kuala Kangsar-Ipoh, pekan Chemor, di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian jam 8.15 pagi itu, pemandu treler, Mat Lazim Osman, 51, dari Kampung Tunku Husin, Manjoi, cedera di kepala dan beberapa anggota badan dan dirawat di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) di sini.
Ketua Trafik dan Ketenteraman Awam Daerah Ipoh, Deputi Superintendan Mohd Rodzi Rejab, berkata kemalangan dipercayai berlaku apabila treler bermuatan batu bata yang dipandu dari Kanthan ke Ipoh hilang kawalan dan terbabas ke laluan bertentangan.
Katanya, sebuah kereta jenis Proton Gen-2 yang diletakkan di tepi kedai berkenaan turut rosak akibat dihempap runtuhan kedai bagaimanapun tiada pemandu dalam kenderaan.

Beliau berkata, antara kedai yang terbabit ialah kedai menjual alat memancing, kedai gunting rambut dan sebuah kedai kosong, bagaimanapun pemilik kedai tidak berada di premis berkenaan.

Kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987."
Berita Harian Online | Pemandu cedera treler rempuh bangunan lama: "

No comments: