Pages

Thursday, July 1, 2010

Iklan untuk jodoh anak


15/7
RIYADH: Akhbar harian Arab Saudi, Al Yaum melaporkan seorang wanita meminta bantuan media cetak berkenaan untuk mengahwinkan enam anak perempuannya yang cantik jelita, berpendidikan tinggi dan berharta.
Pemuda daripada kalangan saudara-mara dan jiran tetangga tidak mengenali mereka.
Saya sedia mengahwinkan keenam-enam anak saya melalui perkahwinan misyar jika itu jalan terbaik untuk menamatkan zaman gadis mereka, kata wanita terbabit.
Perkahwinan misyar dilakukan berdasarkan prosedur kontrak apabila suami isteri diberi hak tertentu melalui persetujuan bersama, contohnya, si isteri diberi hak untuk menguruskan kerja rumah tangga dan kewangan.
Akhbar Al Yaum yang diterbitkan di Dammam, di wilayah timur Saudi melaporkan wanita terbabit mengatakan: Saya harap dapat mencari pemuda Saudi yang baik menerusi orang tengah untuk dikahwinkan dengan enam anak perempuan saya.
Suami saya tidak akan mengenakan wang hantaran terhadap mana-mana calon yang berminat mengahwini anak saya. Malah, dia akan membantu bakal menantu kami itu sekiranya pemuda berkenaan komited dan berhemah. – Agensi
Sumber : Harian Metro

No comments: