Pages

Sunday, May 23, 2010

PENGHUNI SYURGA ILAHI

Wahai Kaum Muslimin dan Muslimat Renungilah Pergorbanan mereka sehingga Allah menerima mereka sebagai Penghuni Syurga pasti kehidupan mereka penuh berkat dan lindungan dari Ilahi semasa di dunia.. dari pergerakkan mereka yang soleh dan solehah jadikan contoh dalam kehidupan kita.. inilah jiwa dan raga yang telah Allah muliakan:
  1. Abu Bakar As-Siddiq.
  2. Ali bin Abi Tholib.
  3. Aisyah binti abu Bakar.
  4. Hamzah bin Abdul Muttalib.
  5. Abdullah bin Mas’ ud.
  6. Sa ad bin Mu az.
  7. Ammar bin Yasir.
  8. Abdurrahman bin Auf.
Hidup mereka hanya untuk Allah SWT dan Rasul bukan untuk kepentingan Mazhab, bukan untuk kepentingan  parti, bukan untuk kepentingan perkauman, bukan untuk kepentingan dunia, bukan untuk mengejar pangkat, bukan solat dan lain-lain ibadat kerana mengejar gaji, bukan berkhidmat pada rakyat secara bermusim dan bermuslihat, harta mereka adalah harta Allah dan Rasul , Akaun mereka adalah akaun Allah dan Rasul, Akhlak mereka adalah acuan Allah dan Rasul, Hati Mereka bergantung pada Allah dan Rasul, setiap saat dan detik untuk Allah dan Rasul.. segala-galanya dari Allah dan segala-gala untuk Allah dan Rasul.
Sementara kita semua mempunyai segala-galanya dan memiliki segala ANUGERAH dan PANGKAT yang terlalu ISTIMEWA sehingga Allah melihat kita, seorang hamba yang TIDAK memerlukan pertolongan Allah dan Tunjuk Ajar dari Rasulullah… kita semua pakar dan profesor yang dapat mencipta terbaik dan lebih baik dari apa yang ada pada Allah dan Rasul.
Jika kita berserah dan toleh kepada Ajaran Islam serta Tunjuk Ajar Rasulullah pun,  jika usaha kita semua telah gagal dan buntu, maka kita akan adakan solat hajat dan Solat Istikharat, kononnya memohon pertolongan daripada Allah, sedangkan pada hakikat selepas solat tersebut sahaja tidak sampai 5 SAAT kita tetap bermegah dengan apa yang telah kita lakukan sebelum solat tersebut… kita adalah kita.. seperti Fitrah Nasfu yang Allah ciptakan …. Nauzubillah… wahai Ikhwan semua…. Semoga Allah mengampuni dosa-dosa kita semua… yang telah terpesong terlalu jauh dari Allah dan Rasul… pakaian, makan-minum,pergerakkan,senyum-tawa, qoda hajat, tidur, berjimak dengan isteri dan sebagainya tidak menyerupai seratus peratus tingkah laku yang dikehendakki oleh  Allah dan yang telah dihuraikan melalui sirah Nabawi.

No comments: