Pages

Sunday, December 13, 2015

Wanita berat badan 294kg salahkan ibu bapa kerana obes


AGENSI - WEBSTER yang memiliki berat badan 294kg merupakan salah seorang daripada 12 peserta program realiti televisyen TLC, My 600 lb Life musim keempat.


TEXAS – Seorang wanita yang memiliki berat badan 294 kilogram (kg) menyalahkan kedua-dua ibu bapanya kerana menyebabkan dia ketagih kepada makanan sekali gus mengalami masalah obesiti yang kronik.
Nikki Webster, 33, berkata, sejak kecil lagi ibu dan bapanya akan menyediakan apa sahaja makanan yang dia mahu makan, malah mela­yannya seperti seorang permaisuri.
“Sejak kecil saya menjadi seorang yang ketagih kepada makanan dan akhirnya semua ini ‘membunuh’ saya.
“Sebaik bangun tidur, saya menjadi tidak sabar untuk makan. Ibu atau bapa saya pula akan menyediakan makanan, malah saya tidak perlu turun ke bawah untuk sarapan di bilik tidur,” kata Webster dengan linangan air mata.
Dia menceritakan demikian dalam satu program realiti tele­visyen TLC, My 600lb Life musim keempat yang akan mula ditayangkan pada 6 Januari depan.
Webster merupakan salah seorang daripada 12 individu obes yang memaparkan kisah hidup mereka selain bertanding antara satu sama lain untuk menurunkan berat badan. – Agensi


Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2015&dt=1213&pub=Kosmo&sec=Dunia&pg=du_05.htm#ixzz3u9buGb3L 
Hakcipta terpelihara 

No comments: